Поради від практичного психолога
#Інклюзивно_ресурсний_центр_Побузької_селищної_ради_поради_практичного_психолога
Кінезіологічні вправи :потужний інструмент для розвитку інтелекту .
Поговоримо про неймовірно корисну «гімнастику» для мозку
Наукою доведено, що кожна півкуля мозку людини відповідає за різні дії та способи мислення. Права півкуля – «творча», вона обробляє візуальну інформацію, відповідає за мистецькі здібності, здатність фантазувати та мріяти. Ліва – це справжній «математик». Від неї залежить уміння аналізувати й мислити логічно, сприйняття усної інформації, вміння коректно ставити мету та розв'язувати будь-які проблеми. Саме тому деяким школярам легше даються гуманітарні дисципліни, а деяким – точні. Як організувати злагоджену роботу півкуль мозку дітей? Тут стане у пригоді неймовірно цікава наука, принципи якої було визначено понад двісті років тому, – кінезіологія!
Кінезіологія – це наука про розвиток розумових здібностей та фізичного здоров’я через певні рухові вправи.
Насправді користь від виконання кінезіологічних вправ є колосальною! У ході тренувань значно покращуються пам'ять, увага, мовлення та когнітивні здібності школярів, поліпшується їхня розумова діяльність, розвивається дрібна моторика. І чим ці заняття інтенсивніші, тим легше помітити позитивні зміни в діяльності мозку. А ще вони дуже прості та універсальні – їх можна виконувати у будь-якому віці без спеціальної фізичної підготовки.
Аби заняття були ефективнішими, їх варто проводити щодня у комфортній доброзичливій атмосфері за спеціальним комплексом вправ (кожен комплекс розрахований на два тижні). Проводити їх краще в ранкові години в супроводі тихої та приємної музики. Вправи виконуються сидячи за столом або стоячи.
Вправа для розвитку дрібної моторики рук
•«Вухо – ніс». Учні мають лівою рукою взятися за ніс, а правою – за ліве вухо. За сигналом вчителя школярам потрібно плеснути в долоні та змінити руки «з точністю до навпаки».
Вправа для нормалізації неконтрольованих надмірних м'язових напружень та млявості
• «Сніговик». Запропонуйте школярам уявити себе зліпленою сніговою фігурою, яка потім починає «танути». Спочатку розтане та повисне голова, потім опускаються плечі та розслабляються руки. Наприкінці тренування школяр має м'яко опуститися на підлогу – тепер він перетворився на «талу воду».
Дихальна гімнастика для покращення ритміки організму, розвитку навичок самоконтролю
• «Дихаємо носом». Запропонуйте школярам закрити пальцем праву ніздрю, зробити вдих лівою та видихнути повітря через праву. Потім тренування слід повторити, починаючи з лівої ніздрі.
Спеціальна вправа для розширення поля зору та покращення сприйняття графічної інформації
• «Млин». У цій вправі протягом декількох хвилин потрібно одночасно обертати рукою та протилежною їй ногою за годинниковою стрілкою, а потім проти неї. Можна ускладнити вправу та додати обертання очей у різні боки.
Кінезіологічні вправи дійсно полегшують навчання, оптимізують інтелектуальні процеси та підвищують розумову працездатність школярів.