A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, культури, молоді та спорту Побузької селищної ради Голованівського району Кіровоградської області

Результати внутрішнього моніторингу стану освітнього процесу, виконання вимог БКДО в усіх вікових групах

Дата: 28.05.2024 14:04
Кількість переглядів: 136

ДОВІДКА

про результати внутрішнього моніторингу стану освітнього процесу, виконання вимог БКДО та освітньої програми

у старшій групі та інших вікових групах

                                                                        від 27.05.2024 року

 

 

                                                                           Підготувала

вихователь-методист

Бойко С.С.

 

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту» щодо обов’язкового виконання Базового компонента дошкільної освіти та вимог освітньої програми, Положення про внутрішню систему якості освіти у  закладі дошкільної освіти «Орлятко», плану роботи на 2023/2024 навчальний рік, наказу директора від 29.09.2023 року № 45 – од «Про організацію та проведення моніторингового дослідження (початкове)», наказу директора від 29.04.2024 року № 23 – од «Про організацію та проведення моніторингового дослідження (підсумкового)»з метою забезпечення внутрішнього контролю за діяльністю педагогічних працівників, якістю освітнього процесу з дітьми та визначення його результативності, оцінки динаміки розвитку та сформованості життєвої компетентності дошкільників у старшій групі та паралельно в інших вікових групах було здійснено підсумкове вивчення «Моніторинг якості дошкільної освіти»,  яке тривало  з 01 по 17 травня 2024 року з урахуванням особливостей діяльності закладу в умовах воєнного стану.

Мета вивчення - проаналізувати роботу вихователів та інших педагогічних працівників щодо якості надання освітніх послуг, виконання дошкільниками державних стандартів дошкільної освіти та визначити рівень сформованості їх життєвої компетентності згідно вимог освітньої програми.

Підсумкове вивчення проводилося у:

  • старшій групі «Віночок» (вихователі  Поліщук О.В., Савчук Т.О.);
  • середній групі «Зірочки» (вихователі Драпак О.С., Заєць О.В.);
  • другій молодшій групі «Бджілки» (вихователі Грищенко В.В., Чорна Н.М.);
  • першій молодшій групі «Метелики» (вихователі Коновалова В.П., Арделян Т.П.);
  • першій молодшій групі «Ромашка» (вихователі Комашко А.Б., Герасименко Т.О.)

Питання, які вивчалися:

  1. Визначення рівня розвитку дошкільників та виконання вимог освітньої програми з усіх освітніх напрямів Базового компонента дошкільної освіти.
  2. Визначення показників фізичного розвитку дошкільників та медичних критеріїв готовності старших дошкільників до шкільних навантажень.
  3. Вивчення результатів психологічної діагностики дітей старшого дошкільного віку.

Одним із головних завдань дошкільної освіти є формування життєвої компетентності дитини, розкриття її творчих здібностей, набуття соціального досвіду, готовності до навчання у НУШ. У Базовому компоненті дошкільної освіти зведено норми і положення, що визначають державні вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку 6 (7) років.

Важливим показником результативності роботи ЗДО є забезпечення якості освіти, а критеріями – показники особистісного зростання кожної дитини: що адекватніше, ефективніше та різноманітніше дитина розв’язує поставлені навчальні та життєві завдання/проблеми, то вища оцінка роботи педагогів і ЗДО загалом.

Одним з інструментів утілення моделі якісної дошкільної освіти є моніторинг, який включає контроль, перевірку, оцінювання, накопичення статичних даних про дитину та їх аналіз, розглядає результати розвитку дитини з урахуванням способів їх досягнення.

Метою моніторингу є виявлення ступеня відповідності результатів діяльності ЗДО державним стандартам і вимогам дошкільної освіти. Учасниками моніторингу в ЗДО є діти усіх вікових груп.

Основними документами щодо проведення моніторингу якості дошкільної освіти були:

Встановлено, що заклад дошкільної освіти «Орлятко», в основному, забезпечений необхідними в освітній роботі навчально-методичними посібниками, програмами, демонстраційним навчально-ігровим матеріалом, дитячою літературою, необхідною для занять з дітьми, інтернетом тощо. У 2023/2024 навчальному році педагогічний колектив закладу продовжував працювати за освітньою програмою «Впевнений старт» (старша та середня групи) і «Дитина» (друга молодша та перші молодші групи). Вибір програми погоджений з батьками, які є також учасниками освітнього процесу.  

У ході підсумкового вивчення встановлено, що на виконання вимог БКДО та освітньої програми педагогічні працівники закладу дбають про організацію освітнього середовища у вікових групах. Створення різноманітних предметно-ігрових розвивальних осередків у вікових групах дозволяє забезпечити психолого-педагогічні умови повноцінного і різнобічного розвитку дітей, виховання їх ініціативності та творчості. Стимулюванню творчості педагогів у вирішенні даної проблеми сприяли огляди-конкурси закладу та груп до нового навчального року.

Відповідно до Професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти» серед професійних компетентностей вихователя виділено проєктувальну – здатність організовувати та проєктувати освітні осередки за принципами універсального дизайну та розумного пристосування.  Встановлено, що у закладі створені належні умови для виховання і навчання дітей; в усіх вікових групах організоване безпечне предметно-ігрове середовище, до складу якого входять розвивальні осередки:

  • ігровий; 
  • сенсорно-пізнавальний;
  • осередок мовлення, читання;
  • природознавчий;
  • художньо-естетичний (художньо-продуктивний, театральний, музичний);
  • осередок трудового виховання;
  • етнографічний осередок ;
  • осередок усамітнення та відпочинку (психологічного розвантаження) та ін.

 Розвивальні осередки оснащуються, по можливості, у відповідності до «Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти», затвердженого наказом МОН № 1633 від 19.12.2017 року.

Для кращого  краще зонування та змістовного  наповнення групових осередків  надані наступні пропозиції:

  1. Дообладнати куточки відпочинку та усамітнення.
  2. Облаштувати та періодично збагачувати ресурсну кімнату для дітей з ООП.
  3. Забезпечувати вільний доступ дітей до осередків на рівні очей дитини (зняти усе із шаф), посортувавши ігровий матеріал у спеціальні контейнери (усі вікові групи)
  4. Періодично оновлювати настільно-друковані ігри за освітніми напрямами: «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі» (формування навичок для сталого розвитку), «Мовлення дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» (усі вікові групи)
  5. Поповнити природознавчий осередок матеріалами для трудової діяльності (усі вікові групи).
  6. Дбати про змістове наповнення/оновлення групових осередків сучасними ігровими матеріалами та іграшками (усі вікові групи).
  7. Збагачувати групові приміщення стендами для оформлення групи та партнерської взаємодії з дітьми, впроваджуючи технологію «Стіни, стеля, підлога, які говорять» (усі вікові групи)
  8. Дотримуватися принципу організації предметно-просторового розвивального середовища – це відсутність нагромадження речей, які педагоги не використовують в освітньому процесі; не допускати нагромадження великої кількості книг, настільних ігор та інших речей на підвіконні; вікна мають бути вільними;
  9. Забезпечити у кожній віковій групі використання та правильне збереження виносних іграшок і обладнання на дитячих ігрових майданчиках.
  10. Забезпечувати гнучкий дизайн та естетичне облаштування ігрових осередків біля закріпленого за віковими групами місця в укритті (усі вікові групи).

Проблема наступності між двома ланками освіти піднімалася упродовж 2023/2024 навчального року. На допомогу педагогічним працівникам у належному виконанні програми та активному вирішенні основних пріоритетних завдань дошкільної освіти, з урахуванням особливостей воєнного стану, було підготовлено і проведено у закладі ряд методичних заходів:

  • семінар-практикум «Життєвий та творчий шлях Василя Олександровича Сухомлинського» (Бойко С.С.);
  • семінар –квест «Рух – це здоров’я» (Бойко С.С., Чорна Н.М.);
  • семінар – практикум «Виховання дошкільників засобами народознавства», майстер-клас з виготовлення ляльки-мотанки;
  • семінар-практикум «Використання Орф-педагогіки в процесі музичної освіти дітей дошкільного віку»;
  • теоретично-практичний семінар «Ознайомлення педагогів з технологіями надання першої психологічної допомоги учасникам освітнього процесу під час війни»;
  • тренінг «Перша психологічна допомога в умовах війни»
  • педагогічні ради: «Формування здорового способу життя, міцних рухових навичок та розвиток фізичних якостей – передумова цілісної дитячої особистості», «Розвиток мовлення дошкільників засобами художньої літератури», настановча та підсумкова
  • літературний турнір «Пізнаємо Кобзаря»;
  • групові консультації щодо особливостей організації, планування і проведення освітнього процесу в ЗДО
  • «Особливості організації освітньої діяльності ЗДО у новому навчальному році в умовах воєнного стану
  •  «Як зберегти емоційне здоров’я дітей в умовах війни»;
  • «Розвиток емоційного інтелекту за допомогою арт-терапії»;
  • «Як ви? Профілактика ментального здоров’я»;
  • «Комп’ютерна грамотність педагога»
  • підготовка та проведення Тижнів безпеки дитини (5 на рік);
  • підготовка та проведення Тижня рідної мови (лютий 2023року)
  • підготовка та проведення Шевченківського тижня;
  • колективні перегляди занять у педагогів, а саме:
  • Поліщук О.В. «Брейн –ринг «Горішки знань», брейн-ринг до Дня Соборності України «З Україною в серці»,
  • Герасименко Т.О. «Подорож до зимового лісу»,
  •  Грищенко В.В. «Лісом гуляємо, потішки співаємо»,
  • Заєць О.В. «До бабусі на гостину»,
  • Савчук Т.О. «Вода – джерело життя»,
  • Арделян Т.П.  – виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей раннього дошкільного віку;
  • Комашко А.Б. «Віночок для Наталочки».
  • конкурс-огляд «Город на підвіконні», «Куточок книги»;
  • розваги: до Дня святого Валентина «Яка ти козачка, який ти козак», спортивне свято «В гості до сніговика», розвага «Святий Миколай, до нас в гості завітай», розвага «Свято української мови», розвага «В моїм серці Україна», спортивні розваги «Відважні пожежники», «Діти в киці гостювали, від пожежі рятували» та інші;

Педагогічні працівники  ЗДО упродовж 2023/2024 навчального року брали участь у різноманітних конкурсах, а саме:

  • Національна руханка в вишиванках «Дякуємо ЗСУ»;
  • Обласний Фестиваль ранкової гімнастики;
  • Конкурс від ЮНІСЕФ «Гратися і не боятися»;
  • III Міжнародне заняття доброти від Благодійного фонд «Щаслива лапа»;
  • Всеукраїнський конкурс малюнків «Космічна мрія»;
  • Конкурс «Власна монета» у рамках проведення Всесвітнього тижня грошей»;
  • Всеукраїнський флешмоб з нагоди відзначення Всесвітнього дня ментального здоров’я;

 

Відповідно до Професійного стандарту «Вихователь ЗДО» однією із професійних компетентностей вихователя є оцінювально-аналітична (здатність здійснювати та інтерпретувати результати моніторингу якості освітньої діяльності для адаптації та коригування освітнього процесу відповідно до можливостей та потреб дитини, вимог БКДО). Встановлено, що всі педагогічні працівники нашого закладу уже практично навчені проводити педагогічне оцінювання рівнів розвитку дошкільників за спеціально розробленими критеріями до кожного освітнього напряму з використанням 4-х бальної шкали оцінювання, а вихователь-методист узагальнює результати моніторингу у зведену таблицю за допомогою програми Г. Єльнікової «Кваліметрична модель оцінювання рівня розвитку дошкільників». 

У ході підсумкового вивчення були використані основні методи моніторингу, а саме:

  • спостереження за дітьми (під час організованої навчально-пізнавальної діяльності, ігрової діяльності, в повсякденному житті, на святах і розвагах);
  • педагогічне обстеження (педагогічна діагностика) рівнів розвитку дітей (жовтень, травень);
  • дидактичні ігри і вправи (з різних розділів програми);
  • аналіз продуктів дитячої творчості;
  • перегляд та аналіз підсумкових занять у старшій групі;
  • вивчення якості планування та іншої документації педагогів;
  • бесіди з вихователями (обмін думками);
  • бесіди з дітьми;
  • бесіди з батьками;
  • збір статистичних даних.

У ході підсумкового вивчення якості дошкільної освіти у ЗДО на кінець навчального року проведений аналіз результатів контрольно-діагностичних зрізів з різних освітніх напрямів у ході педагогічної діагностики кожної дитини; індивідуального педагогічного обстеження окремих дітей та спостережень за ними у повсякденні і на предметних та підсумкових заняттях; співбесід з вихователями і батьками тощо. Педагогічну діагностику аналізу стану освітнього процесу проводили всі вихователі і  музичний керівник. Психологічну діагностику готовності дітей до школи і шкільних навантажень провела практичний психолог Бондар О.Ю.

За результатами діагностики рівня фізичної підготовленості дошкільників та формування їх фізичних якостей можна зробити висновок, що фізична підготовленість наших дошкільників на достатньому рівні.

Короткі звіти та фотоматеріали усіх  занять у старших групах, цікавих форм роботи з дошкільниками в усіх вікових групах, свят і розваг, Тижнів безпеки, спортивних свят і розваг, випускних ранків тощо розміщені на сторінці у Фейсбук ЗДО та на сайті ВОКМС для ознайомлення батьків та зацікавлених осіб. Цим адміністрація забезпечує інформаційну відкритість закладу та ознайомлення з його діяльністю батьків та контролюючих органів. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗВЕДЕНА ТАБЛИЦЯ

результатів моніторингу оцінювання рівня розвитку дошкільників

та якості дошкільної освіти у  ЗДО «Орлятко» за станом на кінець

2023/2024 навчального року

 

 

 

 

         

Освітні                                  напрями

      

 

 

 

 

 

Вікові

групи

  Особистість дитини

  Дитина в соціумі

  Дитина в природному довкіллі

  Дитина у світі мистецтва

  Дитина в сенсорно-  пізнавальному просторі

  Мовлення дитини

  Гра дитини

 

Середня оцінка рівня виконання програми та БКДО  (%)

 

Рівень виконання програми

та БКДО за віковими категоріями  

Старша

група «Віночок»

 

 

 

65%

87%

67,5%

72,5%

65%

67,5%

70%

70%

достатній

 Середня група «Зірочки»

 

 

65%

67,5%

72,5%

62,5%

65%

57%

75%

66%

достатній

II молодша

група «Бджілки»

 

 

70%

70%

63%

65%

65%

48%

90%

67%

достатній

I молод

ша

група

 

   

 

 

 

«Мете

лики»

70%

70%

65%

63%

70%

55%

80%

68%

середній

«Ромашка»

65%

72,5%

57,5%

65%

71%

72,5%

65,6%

 

68%

достатній

 

      Вихователі груп:

Старша група – Поліщук О.В., Савчук Т.О.

Середня група  - Драпак О.С., Заєць О.В.

Друга молодша група  - Грищенко В.В., Чорна Н.М.

Перша молодша група «Метелики»  - Коновалова В.П., Арделян Т.П

Перша молодша група «Ромашка» - Комашко А.Б., Герасименко Т.О.

 

Повний аналіз результатів педагогічного моніторингу дітей за освітніми напрямами засвідчує позитивну динаміку рівнів розвитку дітей в усіх вікових групах з вересня по травень: низькі показники рівня розвитку дітей змінені на середні та достатні, середні - на достатні та високі.  

 

             У ході проведення підсумкового моніторингового дослідження взяло участь 70 дітей з усіх вікових груп. З них:

  • високий рівень – 26 дітей (37%);
  • достатній рівень – 21 дитина (30%);
  • середній рівень – 19 дітей (27%);
  • низький рівень – 4 дитини (6%).

 

Виконання програми за напрямами складає:

  • «Особистість дитини» - 67% (достатній рівень);
  • «Дитина в соціумі» - 73,4 % (достатній рівень);
  • «Дитина в природному довкіллі» - 65% (достатній рівень);
  • «Дитина у світі мистецтва» - 65 % (достатній рівень);
  • «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - 67% (достатній рівень);
  • «Мовлення дитини» - 60% (середній рівень);
  • «Гра дитини» - 76 % (достатній рівень).

 

Рівні розвитку дітей оцінені об’єктивно, цьому передувала напружена і відповідальна робота усіх педагогічних працівників.  Проте маємо прагнути ще кращих результатів, виходячи з вимог сьогодення та старту Нової української школи, яка чекає на українських дошкільників фізично досконалих, самостійних, адаптованих до викликів сьогодення, ініціативних, творчих, кмітливих, з добре розвиненим мовленням та креативним мисленням.

Зі зведеної таблиці результатів моніторингу видно, що найбільш сформованими у старших дошкільників є компетентності за освітніми напрямами: «Дитина в соціумі», «Дитина у світі мистецтв» та  «Гра дитини»; найменш сформованими є компетентності  за освітніми напрямами: «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» та «Особистість дитини».

В інших вікових групах варто докладати максимум зусиль вирішенню завдань освітніх напрямів: «Мовлення дитини», (оскільки ще велика кількість дітей мають вади мовлення, недостатній мовленнєвий розвиток), «Дитина в природньому довкіллі» та «Особистість дитини» (формування здоров’язбережувальної компетентності та компетентності з безпеки життєдіяльності).

Вихователі усіх вікових груп мають приділити більше уваги виконанню вимог освітньої програми за освітніми напрямами, результати оцінювання за якими є найнижчими. (Див. Зведену таблицю показників моніторингу)  

 

Висловлюємо подяку усім педагогічним працівникам, які упродовж  складного 2023/2024 навчального року працювали і організовували освітній процес з дітьми попри усі негаразди: повітряні тривоги через ворожу російську агресію, часті перебування дітей в укриттях, і у кінцевому результаті – недостатню відвідуваність дітей у групах. Це могло спричинити, у свою чергу, і недостатній рівень сформованості життєвої компетентності дошкільників та виконання вимог освітньої програми відповідно до БКДО у вікових групах. Проте маємо завжди пам’ятати, що відповідно до посадової інструкції вихователя, професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти», за будь-яких обставин, педагог відповідає за вибір освітніх технологій і методів навчання, щоб найкращим чином допомогти кожній дитині успішно розвиватися і досягати результатів, які встановлено Базовим компонентом дошкільної освіти (у різних режимах – офлайн, онлайн чи змішаному).

У ході підсумкового вивчення стану освітнього процесу у ЗДО, рівня виконання вимог освітньої програми відповідно до державних стандартів дошкільної освіти комісією надано ряд пропозицій, які потрібно виконати для підвищення якості дошкільної освіти в ЗДО у новому 2024/2025 навчальному році. 

 

Пропозиції комісії за результатами підсумкового контролю:

    1. Взяти до уваги аналіз результатів моніторингу оцінювання рівнів розвитку дошкільників та виконання програми і державних стандартів дошкільної освіти на кінець навчального року, приділивши особливого значення ефективному вирішенню завдань освітніх напрямів: «Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі», «Особистість дитини», «Мовлення дитини», «Дитина в природньому довкіллі»

Вихователям усіх вікових груп. Упродовж 2024/2025 навчального року.

    1. Ознайомити батьків з підсумками підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі у формі співбесід та провести індивідуальні і колективні консультації для батьків майбутніх першокласників.
    2. Підготувати пам’ятки батькам випускних груп на літо щодо завдань мовленнєвого, логіко-математичного розвитку дітей на кінець старшого дошкільного віку та напередодні їх вступу до НУШ, розмістивши у вайбер-групах батьків.
    3. Обговорити зміст оновлених Державних стандартів дошкільної освіти з батьками вихованців та залучати їх до спільного виконання вимог освітньої програми у кожній віковій групі.

Усім педагогічним працівникам. Вересень 2023 року.

    1. Продовжувати створювати у групах сучасне розвивальне освітнє середовище, яке сприятиме розвитку природніх сил дитини, реалізації її потенційних можливостей відповідно до вимог БКДО та освітньої програми ЗДО.

Всім педагогічним працівникам. Упродовж навчального року.

    1. Здійснювати єдиний психолого-педагогічний контроль за динамікою розвитку дітей, у тому числі з ООП; досліджувати рівень розвитку базових якостей особистості дошкільника як умови успішного навчання у початковій школі; активно застосовувати корекційно-розвиткові технології, методи і прийоми у роботі з дітьми, які потребують індивідуального підходу.

                                                                  Всім педагогічним працівникам

Упродовж 2023/2024 навчального року.

 

 

 

 

 


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень