стратегія розвитку закладу
ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ «РОМАШКА»
ПОБУЗЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Загальні збори ЗДО «Ромашка»
протокол №2 від 20.05.2023 р.
СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ
ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
«РОМАШКА»
на період до 2028р
ЗМІСТ
ВСТУП…………………………………………......................…..............3
- Паспорт Програми розвитку …………….................…………......4
- SWOT– аналіз діяльності ЗДО «Ромашка»…………….…….…...7
- Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок
розвитку дошкільного навчального закладу «Ромашка»………….……8
- Проєкти з реалізації завдань програми……………………..........11
І. Проєкт «Здоров’язбережувальне середовище»………………………11
II. Проєкт «Кадри»……………………………………………………….13
III. Проєкт «Науково – методичне середовище»……………………….14
IV. Проєкт «Виховання і розвиток особистості»………………………16
V. Проєкт «Дошкільний заклад – сім’я»………………………………..20
VІ. Проєкт «Матеріально - технічне забезпечення»……………………22
ВСТУП
Перспективний план розвитку освітньо-виховної системи ЗДО визначає основні напрями, пріоритети, завдання та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку освітньо -виховній системі ЗДО.
Планування розвитку освітньо - виховної системи ЗДО до 2028 року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкуренто спроможності ЗДО, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед закладом в нових економічних і соціокультурних умовах селища.
Дошкільна освіта – це стратегічний ресурс для всебічного розвитку дитини та забезпечення її національних інтересів, а також зміцнення авторитету та іміджу ЗДО, де створені умови для самореалізації кожної особистості.
Враховуючи основні положення Національної доктрини розвитку освіти, увага педагогів все більш фокусується на створенні моделі закладу дошкільної освіти, як відкритої цілеспрямованої соціальної системи, яка використовує в своїй діяльності загальні закономірності сучасного менеджменту.
Визнання необхідності свідомого управління змінами, їх передбачення, регулювання, пристосування до змінюючих зовнішніх умов прискорює процес оновлення діяльності в ЗДО. Тому питання суттєвих змін закладу дошкільної освіти до деяких підходів, до планування діяльності, потребує значного корегування. Потребує оновлення освітньої бази закладу, поширення використання інтерактивних форм впливу на педагогічний процес; організація навчання дітей за методиками та технологіями, які активізують розумову діяльність і творчо організовують освітній простір.
На сучасному етапі плідна співпраця усіх учасників освітньо -виховного процесу набуває найактуальнішого змісту, насамперед по створенню та оптимізації гармонійного розвивального середовища для дорослих і дітей.
Програма розвитку дошкільного навчального закладу визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує учасників навчально-виховного процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.
Програма спрямована у площину цінностей особистісного розвитку, варіативності і відкритості дошкільного закладу, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість освітньо - виховного процесу, зміст, методи, форми навчання і виховання, система контролю і оцінювання, управлінські рішення, взаємовідповідальність учасників навчально -виховного процесу.
І. Паспорт Програми розвитку
Назва |
Програма розвитку закладу дошкільної освіти «Ромашка» відділу освіти Побузької селищної ради |
Підстава для розробки програми |
Необхідність удосконалення змісту діяльності освітнього закладу
|
Нормативно - правова база |
· Конституція України; · Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року; · Закони України: - «Про освіту», - «Про дошкільну освіту». - «Про охорону дитинства»; - «Про захист персональних даних». · Розпорядження Кабінету Міністрів України:від 27.08.2010 № 1721-р «Про схвалення Концепції Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року»; · Накази Міністерства освіти і науки України: - від 13.09. 2010 №
868 «Про виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 785»; - від 01.10.2010 № 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти». |
Розробник Програми |
Заклад дошкільної освіти «Ромашка» Побузької селищної ради |
Авторський колектив |
Директор ЗДО «Ромашка» - Наталія Кубанова Вихователь - методист Олена Скоріна |
Учасники програми
|
Трудовий колектив закладу дошкільної освіти «Ромашка», освітні заклади селища, медичні установи, засоби масової інформації, громадські організації та сім’ї вихованців закладу. |
Мета |
Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить потреби дітей у якісній освіті та потреби педагогів у розвитку власної професійної компетентності |
Завдання |
- створити умови для формування здоров’я збережувального середовища в освітньому закладі; - здійснення особистісно - орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника; - забезпечити якісне управління навчально - виховним процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі; - удосконалити зміст науково - методичної роботи; - розвиток профільного спрямування закладу; - створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик; - оптимізувати роботу з батьками та громадськістю. |
Терміни реалізації |
2023 – 2028 роки |
Структура Програми |
Вступ 1. Паспорт Програми. 2. SWOT- аналіз 3. Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку закладу дошкільної освіти «Ромашка» 4. Проекти з реалізації завдань Програми |
Ресурсне забезпечення |
Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів з метою удосконалення матеріально - технічної та методичної бази закладу; підвищення ефективності надання освітніх послуг, формування іміджу закладу. |
Загальні характеристики ЗДО «Ромашка»
|
Заклад розташовано в центрі смт Побузьке (вул. Театральна 3) Загальна площа земельної ділянки 4883 га. (обладнано 3 дитячих майданчиків загальною площею 4049 м 4 вікові групи – 416.4 м Проектна потужність ЗДО 100 дітей. Середня наповнюваність дітей - 70% Штатний розпис відповідає вимогам типового. Кількість працівників педагогічних 12, обслуговуючого персоналу 14. Заклад працює за фізкультурно - оздоровчим спрямуванням. |
Основні етапи реалізації Програми
|
І етап організаційно - мобілізаційний – вересень -грудень 2023 р.: - діагностика наявних та виявлення альтернативних ресурсів (людських, матеріально - технічних, фінансових), пошук умов для реалізації та виконання Програми. II етап реалізації програми – 2024 - 2028 рр. Практична реалізація інноваційних проектів програми; організація моніторингового спостереження за результатами; координація дій. III етап аналітико - прогнозуючий – січень – серпень 2028 р. Аналіз результатів впровадження Програми розвитку закладу; визначення перспектив подальшої життєдіяльності закладу. |
Проєкти з реалізації Програми розвитку ЗДО «Ромашка»
|
І. Проєкт «Здоров’язбережувальне середовище» II. Проєкт «Кадри» III. Проєкт «Науково - методичне середовище» IV. Проєкт «Науково - методичне середовище» V. Проєкт «Дошкільний заклад – сім’я» VІ. Проєкт «Матеріально - технічне забезпечення» |
Очікувані результати |
Основними результатами програми розвитку закладу дошкільної освіти «Ромашка» будуть системні позитивні зміни в його діяльності, зокрема: - створені соціально сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти; - сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; - підвищення рівня фізкультурно - оздоровчої роботи в закладі; - сформований морально - духовний розвиток дитини, ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал; - в дітей сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі; - раціонально використовуватимуться освітні інновації, ідеї передового досвіду та розроблятимуться власні педагогічні технології, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу; - створені сприятливі умови для підвищення науково -теоретичної, методичної, практичної та психологічної підготовки педагогічних кадрів · - буде покращена матеріально - технічна база дошкільного закладу; - буде висока результативність надання додаткових освітніх послуг; - буде забезпечена активна участь громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу. |
Контроль, корекція й оцінювання програми |
Системний моніторинг реалізації Програми та її фінансування; участь батьків і громадськості у незалежному оцінюванні якості освіти |
Процес SWOT–аналізу на основі діяльності закладу дошкільної освіти «Ромашка» формувався за допомогою блоків питань (напрямків діяльності)
ІІ. SWOT – аналіз діяльності ЗДО «Ромашка»
Напрямок діяльності |
Сильні сторони (Потенційні внутрішні переваги) |
Слабкі сторони (Потенційні внутрішні недоліки) |
Організація освітньо -виховного процесу |
1.Чітке планування освітньо -виховного процесу. 2. Широке впровадження ІКТ -технологій в освітню роботу закладу. 90 % педпрацівників володіють комп’ютером. 3.Належний розвиток, навчання, виховання дітей дошкільного віку, підготовка до навчання в школі 4.Організація гурткової роботи в ЗДО. 5. Належний рівень програмно - методичного забезпечення для успішної організації освітньо - виховного процесу. 6.Гнучкість, диференціація педагогічного процесу . 7.Підвищується показник власних напрацювань колективу. 8.Впровадження в практику роботи інновацій 9. Наявність мультимедійного обладнання для проведення освітньо - виховного процесу.
|
1. Невідповідність матеріально - технічної бази сучасним стандартам. 2.Малий розмір кабінету методиста, директора. 3. Відсутня ресурсна кімната |
Кадрова політика, управління персоналом |
1.Ефективний менеджмент, перевага демократичного стилю управління. 2.Належний рівень професійної компетентності персоналу. 3.Моральна і психологічна згуртованість колективу. 4. Чіткість в розподілі та якісне виконання обов’язків. |
1. Невисокий відсоток (30%) педагогів які мають вищу освту. 2. Недостатнє бажання педагогів закладу друкувати свої надбання на сторінках періодичних видань. |
Маркетинг |
|
|
Інновації |
1. Активне використання та впровадження педагогами інноваційних та педагогічних технологій в освітньо -виховний процес. 2. Систематичне використання в роботі з дітьми інноваційних технологій спрямованих на розвиток логіко -математичного мислення («Кольорові палички» Дж. Кюізенера) 3. Впровадження в роботу з дітьми авторських розробок Безкоровайної Н.С. з використанням мультимедійного обладнання під час організації музичних занять. |
1. Недосконала система саморозвитку педагогів 2. Недостатність фінансування для більш широкого впровадження та використання інноваційних технологій, альтернативних методик . |
Фінансування |
1.Стабільність бюджетного фінансування. |
1.Недостатність коштів на незахищених статтях. 2. Недостатність фінансування для забезпечення стимулюючих виплат педагогам. |
Матеріально - технічне забезпечення |
1.50% заміна віконних блоків на енергозберігаючі. 2. .Оновлення розвивального середовища в ЗДО. 3. Значне покращення санітарних умов. 4. Поповнення групових кімнат новими іграшками. |
1. Відсутнє забезпечення комп’ютерною технікою. 2. Зношений стан технологічного обладнання (холодильники, бойлери). 3. 50 % вікон потрібно замінити. 4. Аварійний стан асфальтового покриття на території ЗДО. 5. В аварійному стані дах погрібу і складу. 6. Потребує заміни лінолеум в 3 – ох вікових групах |
ІII. Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку закладу дошкільної освіти «Ромашка»
Виходячи з SWOT – аналізу діяльності закладу дошкільної освіти «Ромашка» ми визначили мету Програми:
Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить якісну освіту дітям та розвиток власної професійної компетентності педагогам.
Завдання програми:
- забезпечити якісне управління освітньо - виховним процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі;
- створити умови для формування здоров’язбережувального середовища в освітньому закладі;
- створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;
- здійснення особистісно - орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника;
- удосконалити зміст науково - методичної роботи;
- оптимізувати роботу з батьками та громадськістю;
- розвиток профільного спрямування закладу;
- створити оптимальні організаційно - педагогічні, санітарно -гігієнічні навчально - методичні і матеріально - технічні умови для сталого функціонування ЗДО/
Напрями діяльності закладу дошкільної освіти
Діяльність освітнього закладу спрямована на забезпечення якісної і доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, створення в умовах закладу розвивального життєвого простору для формування життєвої компетентності вихованців; створення умов для забезпечення наступності між дошкільною ланкою та початковою школою.
- реалізація державної політики в галузі освіти;
- забезпечення фізичного та психічного розвитку дітей;
- розвиток творчих здібностей дітей;
- формування умінь та навичок для навчання в школі, розвиток природних позитивних нахилів, здібностей і обдарованості, творчого мислення, потреби і вміння самовдосконалення, формування громадянської позиції, власної гідності, відповідальності за свої дії;
- оновлення змісту, форм і методів виховання і навчання відповідно до вікових особливостей дітей
Принципи роботи за Програмою:
- нормативності (у роботі керуватися основними законодавчими та нормативними документами);
- динамічності (передбачає оперативне реагування на зміни в освітньому середовищі);
- комплексності (передбачає рівноцінну реалізацію усіх завдань, які стоять перед закладом освіти);
- колективної та особистісної відповідальності за процес і результати діяльності дошкільного закладу;
- рефлексії (на раціональному рівні це надасть можливість конструктивно аналізувати зроблене, на емоційному – зберігати та поглиблювати емоційно - творчу атмосферу в колективі).
Умови реалізації програми:
- Запровадження нових педагогічних та управлінських технологій.
- Система постійного відстеження якості надання освітніх послуг.
- Організаційне та функціональне оновлення діяльності методичної служби
Очікувані результати:
- будуть створені соціально сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти;
- буде сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; підвищення рівня фізкультурно - оздоровчої роботи в закладі;
- буде сформований морально - духовний розвиток дитини, ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал;
- в дітей будуть сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі;
- будуть раціонально використовуватися освітні інновації, ідеї передового досвіду та розроблятимуться власні педагогічні технології, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу;
- будуть створені сприятливі умови для підвищення науково -теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних кадрів;
- буде покращена матеріально - технічна база дошкільного закладу;
- буде висока результативність надання додаткових освітніх послуг;
- буде забезпечена активна участь громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу.
IV. Проєкти з реалізації завдань Програми
І Проєкт «Здоров’язбережувальне середовище»
Мета проекту – залучення дітей до здорового способу життя в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї, формування мотиваційної установки на здоровий і активний спосіб життя педагогів і дітей.
Завдання:
- створити умови для формування здоров’язбережувального середовища в освітньому закладі;
- зміцнювати й загартовувати організм дитини;
- сприяти розвитку фізичних якостей;
- поповнити та поновити матеріальну базу для роботи з фізичного виховання.
Пріоритети:
- здоров’я дітей
- загартовуючі заходи
- оптимальний руховий режим
Заходи з реалізації проєкту:
№ пп |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Виконавець |
Очікуване фінансування |
1. |
Впроваджувати в практику роботи нетрадиційні методи, альтернативні технології, освітні програми щодо формування здорового способу життя дошкільників. |
2023-2028 |
Директор, вихователь- методист, інструктор з фізкультури |
Потребує |
2. |
Впроваджувати в практику роботи закладу дошкільної освіти оздоровчих технологій. |
Постійно |
Вихователь - методист, педагоги |
Не потребує |
3. |
Забезпечувати заклад дошкільної освіти науково - методичною літературою з окресленої проблеми. |
Постійно |
Директор, вихователь- методист |
2000 грн. |
4. |
Систематично здійснювати медико - педагогічний контроль за фізичним розвитком дітей. |
Постійно |
Директор, вихователь- методист, медична сестра |
Не потребує |
5. |
Організувати проведення з педагогами соціально -педагогічних, психологічних та валеологічних майстер - класів та тренінгів з метою удосконалення здоров’язберігаючого середовища в ЗДО та в родинах вихованців |
2023-2027 |
Вихователь- методист психолог |
Не потребує |
6. |
Запровадити комплекс заходів щодо попередження травмування та нещасних випадків під час освітньо - виховного пронесу |
2023-2027 |
Директор |
Не потребує |
7. |
Контролювати відповідність до санітарно - гігієнічних вимог і норм групових приміщеннь, території ЗДО, спортивного майданчика, приміщення харчоблоку |
Постійно |
Директор, медична сестра |
Потребує |
8. |
Проводити моніторингові спостереження з питань мотиваційного ставлення педагогів до свого здоров'я та здоров'я дітей. |
Щорічно |
Директор, вихователь- методист |
Не потребує |
10. |
Висвітлювати питання формування здорового способу життя на сайті ЗДО «Ромашка» |
Щорічно |
Директор, вихователь - методист |
Не потребує |
11. |
Поповнити спортивне обладнання для занять з фізкультури. Забезпечувати косметичний ремонт спортивного майданчика та поповнити його спортивним обладнанням. |
2023-2027 |
Директор |
15000 грн. |
Очікувані результати:
- покращення рівня фізичної підготовленості дітей дошкільного віку;
- підвищення якісних показників здоров'я дітей дошкільного віку;
- оптимальний рівень сформованості в дітей та педагогів позитивної мотивації на здоровий спосіб життя;
- поповнення та поновлення спортивного інвентарю для проведення занять з фізкультури;
- поповнення та поновлення фізкультурного обладнання як в групових кімнатах так і на ігрових майданчиках.
II. Проєкт «Кадри»
Мета проєкту – забезпечення умов для розкриття творчого потенціалу, самореалізації та самовираження всіх суб’єктів освітньо - виховного процесу.
Завдання:
- створити умови для саморозвитку і самореалізації працівників ЗДО;
- удосконалювати професійну компетентність педагогів як в умовах закладу освіти, так і в системі підвищення кваліфікації;
- підвищувати якість та ефективність освітнього процесу через активне впровадження в практику роботи комп’ютерних технологій.
Пріоритети:
- якісне управління освітним - виховним процесом;
- ефективність освітньої - виховної роботи;
- підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Заходи з реалізації проєкту:
№ пп |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Виконавець |
Очікуване фінансування (у тис.грн.) |
1 |
Моніторинг якості професійної діяльності педагогів ЗДО (введення діагностичних карт, тестування) |
з 2024 р. |
Директор, вихователь - методист |
Не потребує |
2 |
Відповідно до освітніх потреб ЗДО забезпечувати проходження курсів підвищення кваліфікації. Ведення зошита самоосвіти педагогів. |
2023-2028 |
Директор, вихователь - методист |
Бюджетні кошти |
3 |
Сприяти забезпеченню дошкільного закладу кадрами з фаховою освітою. |
2023-2028 |
Директор |
Не потребує |
4 |
Укомплектувати дошкільний заклад необхідною комп'ютерною технікою. |
До 2028 року |
Директор, вихователь - методист |
Залучені кошти, допомога меценатів. |
5 |
Проводити атестацію педагогів, як форму виявлення рівня кваліфікації, що спонукають до професійного вдосконалення. |
2023-2028 |
Директор, вихователь-методист |
Бюджетні кошти |
6 |
Спонукати педагогів до отримання повної вищої освіти. |
2023-2028 |
Директор |
|
7. |
Впровадження ІКТ технологій в роботу педагогів. |
2023-2028 |
Директор, вихователь-методист |
Не потребує |
Очікувані результати:
- Високий професійний рівень педагогічних працівників.
- 100% оволодіння педагогами технологіями ІКТ, використання інтернет ресурсів в професійній діяльності.
- Достатня мотивація праці.
- Позитивні зміни у якісному складі педагогічних кадрів.
- Удосконалення знань про інноваційні методики та технології.
- Відсутність яскравих проявів професійного вигорання.
III. Проєкт «Науково - методичне середовище»
Мета проекту – створити сучасний науково - методичний простір, що забезпечуватиме професійні потреби та запити педагогів у їхньому фаховому розвитку.
Завдання:
- забезпечити цілеспрямований науково - методичний супровід і прогнозування професійного розвитку педагогічних кадрів;
- створити інформаційно - розвивальне середовище в закладі, що забезпечить доступ до інформації споживачам освітніх послуг, забезпечить умови для їх дистанційного навчання;
- удосконалити систему виявлення, систематизації та апробації кращого педагогічного досвіду.
Пріоритети:
- ефективність науково - методичної роботи;
- самоосвіта – індивідуальна робота кожного педагога;
- участь кожного педагогічного працівника у методичній роботі та науково - методичній діяльності.
Заходи з реалізації проєкту:
№ пп |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Виконавець |
Очікування фінансування (тис.грн.) |
1. |
Створювати умови для підвищення професійної майстерності та рівня методичної підготовки педагогічних кадрів. |
Постійно |
Директор, вихователь-методист |
Не потребує |
2. |
Реалізовувати науково -методичну проблему зазначену у річному плані роботи ЗДО |
2023-2028 |
Директор, вихователь -методист, педагоги |
2000.00 |
3. |
Своєчасно надавати різноманітні інформаційні послуги та консультації. |
Постійно |
Директор, вихователь-методист |
Не потребує |
4. |
Створювати умови для оволодіння педагогами інноваційними методиками. |
Постійно |
Директор, вихователь-методист |
Не потребує |
5. |
Забезпечувати роботу науково -практичних семінарів з актуальних питань та участь педагогів у них. |
2023-2028 |
Директор, вихователь-методист |
|
6. |
Вивчати, узагальнювати та поширювати передовий досвід педагогів освітнього закладу, матеріали висвітлювати в засобах масової інформації. |
Постійно |
Директор, вихователь -методист |
Не потребує |
7. |
Забезпечити змістове наповнення сайту закладу авторськими розробками педагогів. |
2023-2028 |
Директор, вихователь -методист |
Не потребує |
8. |
Забезпечити методичний кабінет закладу необхідною методичною літературою, фаховими часописами. |
2023-2028 |
Директор, вихователь-методист |
7000 |
9. |
Забезпечити умови для ефективної роботи методичних об’єднань і творчих груп педагогів освітнього закладу. |
2023-2028 |
Директор, вихователь -методист |
Не потребує |
10. |
Брати участь у фахових конкурсах педагогічної майстерності. |
Постійно |
Директор, вихователь -методист |
Не потребує |
11. |
Створити та постійно поповнювати електр. банк матеріалів передового пед. досвіду педагогів закладу. |
2023-2028 |
Директор, вихователь-методист |
Не потребує |
Очікувані результати:
- покращення умов для підвищення науково - теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних працівників;
- поширення кращого передового педагогічного досвіду за межі освітнього простору закладу;
- створення умов для видавничої діяльності закладу.
IV Проєкт «Виховання і розвиток особистості дитини»
Мета проекту – забезпечити особистісне зростання кожної дитини з урахуванням її нахилів, здібностей, індивідуальних, психологічних та фізичних особливостей.
Завдання:
- створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників;
- підвищити ефективність ігрової діяльності та пізнавально -гуманітарної роботи;
- здійснювати особистісно - орієнтований підхід у становленні цілісної особистості дошкільника шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;
- надавати кваліфіковану допомогу дитині у формуванні вмінь та навичок, необхідних для продовження освіти в школі;
- створити оновлене матеріально - технічне забезпечення закладу відповідно до вимог часу;
- надавати якісні додаткові освітні послуги (пізнавальний, художній розвиток, хореографія, предметно - практична діяльність).
Пріоритети:
- інтелектуально - пізнавальний, соціально - моральний, мовленнєвий, художньо - естетичний розвиток дошкільника.
Заходи з реалізації проєкту:
№ |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Виконавець |
Очікуване фінансування (у тис.грн.) |
Інтелектуально - пізнавальний розвиток |
||||
1 |
Поповнювати розвивальне предметне середовище в групових кімнатах згідно з Типовим переліком обов’язкового обладнання. |
По мірі необхідності |
Педагоги |
Спонсорські кошти |
2 |
Створити осередок для ігор з водою та піском в групі раннього віку. |
2024 |
Педагоги |
2000.00 |
3 |
Продовжити практику проведення в ЗДО свят та розваг народознавчого спрямування. |
Щорічно |
Вихователь-методист, педагоги |
Не потребує |
4 |
Розробити коректурні таблиці відповідно до блочно - тематичного планування |
2023-2028 |
Вихователь-методист, педагоги |
Не потребує |
5 |
Впроваджувати нові форми, методи та засоби роботи для підвищення пізнавальної активності дітей. |
Постійно |
Педагоги |
Не потребує |
6 |
Розробити систему занять та дидактичне забезпечення для роботи за методикою Н. Гавриш (по використанню коректурних таблиць під час організованої навчально - пізнавальної діяльності), випустити методичний збірник. |
2024 – 2025 |
Вихователь-методист, педагоги |
2500.00 |
7 |
Використовувати ІКТ у роботі з дітьми дошкільного віку |
Постійно |
Педагоги |
|
8 |
Розробити відеопрезентації, презентації пізнавального характеру відповідно до блочно-тематичного планування |
2024 -2028 |
Вихователь-методист, педагоги |
|
Соціально-моральний розвиток |
||||
1 |
Розробити картотеку інтегрованих занять для дітей, спрямованих на розвиток родинно - побутової та соціально - комунікативної компетенції |
2024 -2028 |
Вихователь-методист, педагоги |
Не потребує |
2 |
Розробити дидактичне забезпечення інтегрованих занять спрямованих на розвиток родинно - побутової та соціально -комунікативної компетенції |
2024 -2028 |
Вихователь-методист, педагоги |
1500.00 |
3 |
Удосконалювати роботу з формування у дошкільників правової культури. |
2023 -2028 |
Вихователь-методист |
Не потребує |
Мовленнєвий розвиток |
||||
1 |
Розробити систему роботи з навчання дітей розповіданню за сюжетними картинами А.М.Богуш «Запрошуємо до розмови». |
2024 - 2027 |
Вихователь-методист, педагоги |
Не потребує |
2 |
Продовжувати впроваджувати в практику роботи з дітьми прийоми мнемотехніки |
2023 - 2028 |
Педагоги |
|
3 |
Поповнити групові осередки портретами видатних письменників, поетів, художників України |
2024 |
Завідувач, вихователь-методист |
1000.00 |
Художньо - естетичний розвиток |
||||
1 |
Продовжувати використовувати на заняттях з образотворчої діяльності нетрадиційні техніки зображувальної діяльності. |
2023 -2028 |
Педагоги |
забезпечення матеріалом -батьки |
2 |
Активізувати роботу з ознайомлення дітей із предметами народного декоративно -ужиткового мистецтва. |
2023 |
Педагоги |
Не потребує |
3 |
Оформляти тематичні виставки робіт дітей та батьків. |
Постійно |
Вихователь-методист, педагоги |
Не потребує |
4 |
Забезпечити діяльність хореографічного гуртка «Веселі черевички» |
Щорічно |
Керівник гуртка |
|
5 |
Поповнити костюмерну дошкільного закладу новими костюмами для ігор - драматизацій, театральні куточки в групах новими видами театрів. |
2023 -2028 |
Директор |
15000.00 |
6 |
Створити в ЗДО картинну галерею по ознайомленю дошкільників з різними видами мистецтва |
2025 -2028 |
Вихователь-методист, педагоги |
4000.00 |
Очікувані результати:
- розвиток інтелектуальної сфери дошкільників як інтегрованого психічного явища, яке включає ряд пізнавальних процесів;
- інтенсифікація сенсорного, математичного, мовленнєвого, естетичного, соціального розвитку дітей;
- висока пізнавальна діяльність дошкільників, формування в них позитивної соціальної поведінки в суспільстві, розвиток самостійності;
- розвиток мовленнєвої, предметно - практичної компетенції
V. Проєкт «Дошкільний заклад – сім’я»
Мета проекту – підвищити авторитет і роль сім’ї у вихованні і соціалізації дітей дошкільного віку, формувати сучасну педагогічну культуру батьків.
Завдання:
- забезпечити участь батьків у формуванні освітньої політики ЗДО;
- підвищувати рівень професійної компетентності педагогічних працівників із питань організації взаємодії закладу і сім’ї;
- підвищувати рівень педагогічної культури батьків;
- реалізовувати освітню роботу з дітьми на підставі особистісної та соціально орієнтованої моделі спілкування у тріалі «педагог – дитина – батьки».
Пріоритети:
- піднесення на якісно новий рівень роботи педагогічного колективу дошкільного закладу з батьками вихованців
№ з/п |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Виконавець |
Очікуване фінансу- вання (у тис.грн.) |
1 |
Надання додаткових освітніх послуг з пізнавальної, художньої та предметно-практичної діяльності, хореографії. |
2023 -2028 |
Директор |
Не потребує |
2 |
Батьківська конференція «Готовність сім’ї та дитини до навчання в школі» |
2024 |
Директор, вихователь-методист |
Не потребує |
3 |
Діяльність консультативного центру для батьків |
Протягом року |
Вихователь- методист, педагоги |
Не потребує |
4 |
Залучення батьків до оформлення ландшафтного дизайну території ЗДО |
Щорічно |
Директор |
5000 |
5. |
Проведення конкурсів, виставок |
Щорічно |
Директор, вихователь-методист |
Не потребує |
6. |
Робота родинної майстерні |
Постійно |
Керівник Міняйло В.В. |
|
7. |
Проведення фестивалю «Співоча родина» |
Щорічно (лютий) |
Директор музкерівник |
|
8. |
Залучення батьків до участі в освітньо - виховному процесі, розвагах, святах |
Протягом року |
Педагоги ЗДО |
Не потребує |
9. |
«Тато, мама й Я – спортивна сім’я» родина спортивна розвага |
Щорічно |
Інструктор з фізвиховання, педагоги, батьки |
|
10 |
«Ефективне спілкування батьків з дітьми» психологічні тренінги |
2023 -2028 |
Директор, вихователь- методист, практичний психолог |
|
11. |
Пропаганда кращого досвіду сімейного виховання засобами інформаційних ресурсів. |
2023 -2028 |
Директор, вихователь- методист |
|
12. |
Проведення розваги присвячену Дню козацтва «Посвята в козачата» |
Щорічно |
Інструктор з фізвиховання, музичний керівник, педагоги, батьки |
Очікувані результати:
- піднесена на якісно новий рівень робота педагогічного колективу з батьками вихованців;
- належний рівень педагогічної культури батьків;
- зорієнтованість батьків на виховання і розвиток дитини;
- наявність доброзичливої атмосфери між працівниками ЗДО і батьками.
VІ. Проєкт «Матеріально - технічне забезпечення»
Мета проекту: забезпечення в закладі освітньої освіти належних умов для навчання і виховання відповідно до сучасних санітарно - гігієнічних, технічних та педагогічних вимог.
Завдання проекту:
- забезпечити відповідно до сучасних санітарно - гігієнічних, інженерно - технічних та пожежних вимог безпечні умови для життєдіяльності в закладі;
- провести комплекс енергозберігаючих заходів;
- поліпшити умови експлуатації та утримання будівлі закладу дошкільної освіти;
- створити сприятливі та комфортні умови для організації освітньо - виховного процесу;
Пріоритети проєкту: здійснення заходів щодо модернізації матеріально - технічної бази ЗДО з урахуванням нормативних вимог.
№ |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Виконавець |
1. |
Проводити технічний аналіз стану приміщення закладу з метою встановлення реального становища та визначення необхідності проведення ремонтних робіт |
Щороку |
Директор, Завгосп |
2. |
Провести заміну лінолеуму в трьох вікових групах. |
2024 -2027 |
Директор |
3. |
Облаштувати пандус на східцях центрального входу |
2024 р. |
Директор, Завгосп |
4. |
Проводити із залученням відповідних спеціалістів обстеження покрівель з метою визначення їх дефектів та проведення відповідних ремонтних робіт |
Щороку |
Директор, Завгосп |
5. |
Встановити крани на регістра системи опалення 1 поверху з метою ефективного використання теплової енергії |
2023 -2028 |
Директор, Завгосп |
6. |
Проводити оновлення технологічного обладнання (електроплита, пральна машинка, м’ясорубка) |
2023 -2028 |
Завгосп |
7. |
Провести заміну вхідних дверей |
2023 -2028 |
Директор |
8. |
Провести реставрацію дитячих стільчиків
|
2023 -2028 |
Директор |
9. |
Провести заміну асфальтового покриття на території дошкільного закладу
|
2023 -2028 |
Директор, Завгосп |
10. |
Провести роботи по заміні паркану
|
2023 -2028 |
Директор, Завгосп |
11. |
Продовжити заміну освітлювальних приладів на енергозберігаючі |
2023 -2028 |
Завгосп |
Очікувальні результати:
- відповідність приміщень та території ЗДО «Ромашка» сучасним санітарно - гігієнічним, інженерно - технічним та пожежним вимогам умов навчання та життєдіяльності;
- оновлення матеріально - технічної бази ЗДО.